Lediga jobb som Administrativ chef i Norrtälje

Se lediga jobb som Administrativ chef i Norrtälje. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Norrtälje som finns hos arbetsgivaren.

Servicechef

Vi söker nu en servicechef till vår depå i Norrtälje där du kommer ha ansvar över en grupp om ca 10 medarbetare i olika roller, såsom mekaniker och produktionsledare. Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen.Här påTransdev får du en roll i en spännande bransch under utveckling som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion.Rollen är som mest optimal för dig som tidigare arbetat i en ledande position och haft ett budget- och resultatansvar,gärna inom for... Visa mer
Vi söker nu en servicechef till vår depå i Norrtälje där du kommer ha ansvar över en grupp om ca 10 medarbetare i olika roller, såsom mekaniker och produktionsledare. Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen.Här påTransdev får du en roll i en spännande bransch under utveckling som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion.Rollen är som mest optimal för dig som tidigare arbetat i en ledande position och haft ett budget- och resultatansvar,gärna inom fordons- eller verkstadsbranschen.Som person är dustrukturerad, har en administrativ ådra, ett intresse och naturlig fallenhet till att leda andra.
Planerad tillsättning är i vinter ! ArbetsuppgifterExempel på dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda, planera och säkerställa kostnadseffektivt underhåll av fordon
Säkerställa kvalitet, leveranstid och rätt utrustning
Uppföljning, kontroll och återkoppling till medarbetare och leverantörer
Kontinuerligt utveckla verksamheten
Bygga varaktiga relationer med leverantörer och medarbetare
Budget- och resultatansvar
Ansvar för arbetsmiljö, reklamationer, säkerhet och anläggning
Inköp av reservdelar och verktyg
Samarbeta med trafikledning, enhetschefer och huvudkontor

Ditt ledarskap och din personliga profil
Aktivt och kommunikativt ledarskap
Förmåga att skapa engagemang och delaktighet
Mål- och resultatinriktad med fokus på utveckling och förbättring
Uthållig och effektiv under arbetstoppar och tidspress
Motiverad av att vara synlig och närvarande i verksamheten
God förmåga att planera, prioritera och organisera arbete och resurser
Kostnadseffektivt tänkande
Förmåga att leda på en strategisk nivå och se utvecklingsmöjligheter

Din bakgrundFör att lyckas i rollen som servicechef bör du ha:
Fordonsteknisk utbildning, eller motsvarande erfarenhet från arbete i ledande position, gärna i liknande roll
Bred erfarenhet av fordons- eller verkstadsbranschen
Van att arbeta i underhållssystem
Kunskap om miljö- och arbetsmiljöfrågor inom fordonsverkstad
Erfarenhet av förändringsarbete, LEAN och/eller 5S
Meriterande med utbildning inom El och Elsäkerhet samt erfarenhet av Elfordon
Erfarenhet från persontrafikbranschen eller andra personalintensiva och serviceorienterade branscher
Behärskar Office 365, van användare av Excel
Goda kunskaper i engelska för att läsa tekniska manualer

Detta söker vi hos digGrundkrav/kvalifikationer
Fordonsteknisk utbildning, eller motsvarande erfarenhet från arbete i ledande position, gärna i liknande roll
Dokumenterad erfarenhet av ledarskap
Behärskar svenska i tal och skrift

Meriterande
Van att arbeta i underhållssystem
Erfarenhet från persontrafikbranschen
Erfarenhet av förändringsarbete
Kunskap i miljö-, arbetsmiljö- samt säkerhetsfrågor

Som person ser vi att du är ansvarsfull, har naturliga ledaregenskaper och har god samarbetsförmåga.Vi lägger stor vikt på dig som person och på din vilja och ditt engagemang!Dina förmåner Det är inte lätt att orientera sig ute på arbetsmarknaden och förstå vad alla termer betyder. Hos oss på Transdev är kollektivavtal en självklarhet till våra medarbetare.Här får alla:
Trygga anställningsvillkor
Avtalsenlig lön
Tjänstepension
Rätt semester och försäkringar
Förmånligt friskvårdsbidrag
Lunchförmån via Edenred

Kort och gott ser vi att en bra arbetsplats är en förutsättning för att skapa nöjdhet!Praktisk information
Omfattning: HeltidArbetstider: Måndag-fredag 07-16Placeringsort:Baldersgatan 29, 761 50 NorrtäljeAnställningsform: Vi tillämpar 6 månaders provanställningStartdatum: Vintern 2024, enligt överenskommelseLön: enligt kollektivavtal tjänstemän, BussbranschavtaletSemester: 30dagar
Låter detta som ett jobb för dig ? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag!Sista ansökningsdag är den 24 november.Vi behandlar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka iväg din ansökan.
Vår rekryteringsprocess ser ut som följande:
Genomgång av din ansökan
Telefonavstämning
1a-intervju med rekryterande chef
Tester
2a-intervju
Referenstagning

KontaktHar du frågor om tjänsten, kontakta:Ghousuddin Mohammed, Underhållschef, [email protected]
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mail - endast via ansökningsformuläret på vår karriärsida.Om ossTransdev Sverige har cirka 7 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group. Visa mindre

Servicechef

Vi söker nu en servicechef till vår depå i Norrtälje där du kommer ha ansvar över en grupp om ca 10 medarbetare i olika roller, såsom mekaniker och produktionsledare. Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen.Här påTransdev får du en roll i en spännande bransch under utveckling som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion.Rollen är som mest optimal för dig som tidigare arbetat i en ledande position och haft ett budget- och resultatansvar,gärna inom for... Visa mer
Vi söker nu en servicechef till vår depå i Norrtälje där du kommer ha ansvar över en grupp om ca 10 medarbetare i olika roller, såsom mekaniker och produktionsledare. Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen.Här påTransdev får du en roll i en spännande bransch under utveckling som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion.Rollen är som mest optimal för dig som tidigare arbetat i en ledande position och haft ett budget- och resultatansvar,gärna inom fordons- eller verkstadsbranschen.Som person är dustrukturerad, har en administrativ ådra, ett intresse och naturlig fallenhet till att leda andra.
Planerad tillsättning är i vinter ! ArbetsuppgifterExempel på dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda, planera och säkerställa kostnadseffektivt underhåll av fordon
Säkerställa kvalitet, leveranstid och rätt utrustning
Uppföljning, kontroll och återkoppling till medarbetare och leverantörer
Kontinuerligt utveckla verksamheten
Bygga varaktiga relationer med leverantörer och medarbetare
Budget- och resultatansvar
Ansvar för arbetsmiljö, reklamationer, säkerhet och anläggning
Inköp av reservdelar och verktyg
Samarbeta med trafikledning, enhetschefer och huvudkontor

Ditt ledarskap och din personliga profil
Aktivt och kommunikativt ledarskap
Förmåga att skapa engagemang och delaktighet
Mål- och resultatinriktad med fokus på utveckling och förbättring
Uthållig och effektiv under arbetstoppar och tidspress
Motiverad av att vara synlig och närvarande i verksamheten
God förmåga att planera, prioritera och organisera arbete och resurser
Kostnadseffektivt tänkande
Förmåga att leda på en strategisk nivå och se utvecklingsmöjligheter

Din bakgrundFör att lyckas i rollen som servicechef bör du ha:
Fordonsteknisk utbildning, eller motsvarande erfarenhet från arbete i ledande position, gärna i liknande roll
Bred erfarenhet av fordons- eller verkstadsbranschen
Van att arbeta i underhållssystem
Kunskap om miljö- och arbetsmiljöfrågor inom fordonsverkstad
Erfarenhet av förändringsarbete, LEAN och/eller 5S
Meriterande med utbildning inom El och Elsäkerhet samt erfarenhet av Elfordon
Erfarenhet från persontrafikbranschen eller andra personalintensiva och serviceorienterade branscher
Behärskar Office 365, van användare av Excel
Goda kunskaper i engelska för att läsa tekniska manualer

Detta söker vi hos digGrundkrav/kvalifikationer
Fordonsteknisk utbildning, eller motsvarande erfarenhet från arbete i ledande position, gärna i liknande roll
Dokumenterad erfarenhet av ledarskap
Behärskar svenska i tal och skrift

Meriterande
Van att arbeta i underhållssystem
Erfarenhet från persontrafikbranschen
Erfarenhet av förändringsarbete
Kunskap i miljö-, arbetsmiljö- samt säkerhetsfrågor

Som person ser vi att du är ansvarsfull, har naturliga ledaregenskaper och har god samarbetsförmåga.Vi lägger stor vikt på dig som person och på din vilja och ditt engagemang!Dina förmåner Det är inte lätt att orientera sig ute på arbetsmarknaden och förstå vad alla termer betyder. Hos oss på Transdev är kollektivavtal en självklarhet till våra medarbetare.Här får alla:
Trygga anställningsvillkor
Avtalsenlig lön
Tjänstepension
Rätt semester och försäkringar
Förmånligt friskvårdsbidrag
Lunchförmån via Edenred

Kort och gott ser vi att en bra arbetsplats är en förutsättning för att skapa nöjdhet!Praktisk information
Omfattning: HeltidArbetstider: Måndag-fredag 07-16Placeringsort:Baldersgatan 29, 761 50 NorrtäljeAnställningsform: Vi tillämpar 6 månaders provanställningStartdatum: Vintern 2024, enligt överenskommelseLön: enligt kollektivavtal tjänstemän, BussbranschavtaletSemester: 30dagar
Låter detta som ett jobb för dig ? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag!Sista ansökningsdag är den 24 november.Vi behandlar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka iväg din ansökan.
Vår rekryteringsprocess ser ut som följande:
Genomgång av din ansökan
Telefonavstämning
1a-intervju med rekryterande chef
Tester
2a-intervju
Referenstagning

KontaktHar du frågor om tjänsten, kontakta:Ghousuddin Mohammed, Underhållschef, [email protected]
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mail - endast via ansökningsformuläret på vår karriärsida.Om ossTransdev Sverige har cirka 7 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group. Visa mindre

Servicechef

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vill du vara med och göra skillnad i Transdevs bussverksamhet i Stockholm Nord? Vi letar efter en ny Servicechef för vårt trafikkontrakt i Norrtälje, som är redo att ta sig an spännande utmaningar och bidra till regionens tillväxt! Som Servicechef... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om tjänsten


Vill du vara med och göra skillnad i Transdevs bussverksamhet i Stockholm Nord? Vi letar efter en ny Servicechef för vårt trafikkontrakt i Norrtälje, som är redo att ta sig an spännande utmaningar och bidra till regionens tillväxt!

Som Servicechef i Norrtälje har du ett personalansvar över våra mekaniker, ombordtekniker, produktionsledare, lager- och inköpsansvarig samt en fordonsvårdsgrupp som leds av vår fordonsvårdschef. Utöver detta ansvarar du även för en bussflotta på cirka 100 bussar.

Arbetsuppgifter

Som Servicechef har du ett stort och brett ansvar. Du har ett budget- och resultatansvar där du driver styrande, optimerande och utvecklande åtgärder och ett ben i verkstadens genomförande för att säkerställa daglig leverans till trafiken. Din primära dagliga huvuduppgift är att säkerställa att underhållet sker enligt uppsatta processer, system och arbetssätt och att dagliga utmaningar löses samt att den operativa verksamheten aktivt styrs, leds och planeras med hjälp av framför allt din Produktionsledare. Din andra uppgift är att övervaka och utveckla verksamheten med stort fokus på genomförandet i verkstaden och dess kvalitet, kostnad och säkerhet. Till stöd finns system och processer för underhåll, nyckeltal och ekonomi och följs månadsvis upp genom Transdev modell för Underhållsstyrning i affärsforum.

Vidare är du ansvarig för att kontinuerligt utveckla din verksamhet och dina fordon, samverka med beställare, region, stödfunktioner och leverantörer för att lösningsorienterat ta tag i problem och utmaningar som verksamheten ställs inför. Du har ansvar för arbetsmiljö, reklamationer, säkerhet, anläggning och inköp av utrustning.

Ditt ledarskap och din personliga profil:

Du har ett aktivt, tryggt, direkt och kommunikativt ledarskap som stödjer och motiverar andra att göra sitt bästa och du är inte rädd för att driva förändringsarbete. Du har hög förmåga att skapa engagemang och delaktighet och arbetar mål- och resultatinriktat och med utveckling och förbättring i fokus. Du är uthållig och effektiv även under arbetstoppar och under tidspress och motiveras av att vara synlig och närvarande i verksamheten. Du har god förmåga att planera, prioritera och organisera arbetet och dina resurser och tänker kostnadseffektivt.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen bör du ha en fordonsteknisk utbildning och erfarenhet från arbete i ledande position, gärna från en liknande roll. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet av fordons- eller verkstadsbranschen och att du är van att arbeta i underhållssystem och med upphandlat trafik där rapportering och affärsdialogen är viktig. Du har förmodligen kunskap om miljö- och arbetsmiljöfrågor inom fordonsverkstad och har erfarenhet från förändringsarbete samt av LEAN och/eller 5S. Du känner dig hemma i persontrafikbranschen eller andra personalintensiva och serviceorienterade branscher.

Du behärskar MS Office och är med fördel en van användare av Excel. För att kunna läsa våra tekniska manualer bör du även ha goda kunskaper i engelska.

Vad vi erbjuder
Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.

Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter.

Omfattning: Heltid
Placeringsort: Norrtälje
Anställningsform: Tillsvidare

Om rekryteringsprocessen
Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är den 2024-09-20

Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare:
Ghousuddin Mohammed
[email protected]

(observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail)

Om oss
Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transport­slag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.
I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa. Visa mindre

Servicechef

Ansök    Okt 25    Transdev Sverige AB    Administrativ chef
Vi söker nu en servicechef till vår depå i Norrtälje där du kommer ha ansvar över en grupp om ca 10 medarbetare i olika roller, såsom mekaniker och produktionsledare. Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen.Här påTransdev får du en roll i en spännande bransch under utveckling som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion.Rollen är som mest optimal för dig som tidigare arbetat i en ledande position och haft ett budget- och resultatansvar,gärna inom for... Visa mer
Vi söker nu en servicechef till vår depå i Norrtälje där du kommer ha ansvar över en grupp om ca 10 medarbetare i olika roller, såsom mekaniker och produktionsledare. Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen.Här påTransdev får du en roll i en spännande bransch under utveckling som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion.Rollen är som mest optimal för dig som tidigare arbetat i en ledande position och haft ett budget- och resultatansvar,gärna inom fordons- eller verkstadsbranschen.Som person är dustrukturerad, har en administrativ ådra, ett intresse och naturlig fallenhet till att leda andra.
Planerad tillsättning är i vinter ! ArbetsuppgifterExempel på dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda, planera och säkerställa kostnadseffektivt underhåll av fordon
Säkerställa kvalitet, leveranstid och rätt utrustning
Uppföljning, kontroll och återkoppling till medarbetare och leverantörer
Kontinuerligt utveckla verksamheten
Bygga varaktiga relationer med leverantörer och medarbetare
Budget- och resultatansvar
Ansvar för arbetsmiljö, reklamationer, säkerhet och anläggning
Inköp av reservdelar och verktyg
Samarbeta med trafikledning, enhetschefer och huvudkontor

Ditt ledarskap och din personliga profil
Aktivt och kommunikativt ledarskap
Förmåga att skapa engagemang och delaktighet
Mål- och resultatinriktad med fokus på utveckling och förbättring
Uthållig och effektiv under arbetstoppar och tidspress
Motiverad av att vara synlig och närvarande i verksamheten
God förmåga att planera, prioritera och organisera arbete och resurser
Kostnadseffektivt tänkande
Förmåga att leda på en strategisk nivå och se utvecklingsmöjligheter

Din bakgrundFör att lyckas i rollen som servicechef bör du ha:
Fordonsteknisk utbildning, eller motsvarande erfarenhet från arbete i ledande position, gärna i liknande roll
Bred erfarenhet av fordons- eller verkstadsbranschen
Van att arbeta i underhållssystem
Kunskap om miljö- och arbetsmiljöfrågor inom fordonsverkstad
Erfarenhet av förändringsarbete, LEAN och/eller 5S
Meriterande med utbildning inom El och Elsäkerhet samt erfarenhet av Elfordon
Erfarenhet från persontrafikbranschen eller andra personalintensiva och serviceorienterade branscher
Behärskar Office 365, van användare av Excel
Goda kunskaper i engelska för att läsa tekniska manualer

Detta söker vi hos digGrundkrav/kvalifikationer
Fordonsteknisk utbildning, eller motsvarande erfarenhet från arbete i ledande position, gärna i liknande roll
Dokumenterad erfarenhet av ledarskap
Behärskar svenska i tal och skrift

Meriterande
Van att arbeta i underhållssystem
Erfarenhet från persontrafikbranschen
Erfarenhet av förändringsarbete
Kunskap i miljö-, arbetsmiljö- samt säkerhetsfrågor

Som person ser vi att du är ansvarsfull, har naturliga ledaregenskaper och har god samarbetsförmåga.Vi lägger stor vikt på dig som person och på din vilja och ditt engagemang!Dina förmåner Det är inte lätt att orientera sig ute på arbetsmarknaden och förstå vad alla termer betyder. Hos oss på Transdev är kollektivavtal en självklarhet till våra medarbetare.Här får alla:
Trygga anställningsvillkor
Avtalsenlig lön
Tjänstepension
Rätt semester och försäkringar
Förmånligt friskvårdsbidrag
Lunchförmån via Edenred

Kort och gott ser vi att en bra arbetsplats är en förutsättning för att skapa nöjdhet!Praktisk information
Omfattning: HeltidArbetstider: Måndag-fredag 07-16Placeringsort:Baldersgatan 29, 761 50 NorrtäljeAnställningsform: Vi tillämpar 6 månaders provanställningStartdatum: Vintern 2024, enligt överenskommelseLön: enligt kollektivavtal tjänstemän, BussbranschavtaletSemester: 30dagar
Låter detta som ett jobb för dig ? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag!Sista ansökningsdag är den 24 november.Vi behandlar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka iväg din ansökan.
Vår rekryteringsprocess ser ut som följande:
Genomgång av din ansökan
Telefonavstämning
1a-intervju med rekryterande chef
Tester
2a-intervju
Referenstagning

KontaktHar du frågor om tjänsten, kontakta:Ghousuddin Mohammed, Underhållschef, [email protected]
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mail - endast via ansökningsformuläret på vår karriärsida.Om ossTransdev Sverige har cirka 7 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group. Visa mindre

Servicechef

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vill du vara med och göra skillnad i Transdevs bussverksamhet i Stockholm Nord? Vi letar efter en ny Servicechef för vårt trafikkontrakt i Norrtälje, som är redo att ta sig an spännande utmaningar och bidra till regionens tillväxt! Som Servicechef... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om tjänsten


Vill du vara med och göra skillnad i Transdevs bussverksamhet i Stockholm Nord? Vi letar efter en ny Servicechef för vårt trafikkontrakt i Norrtälje, som är redo att ta sig an spännande utmaningar och bidra till regionens tillväxt!

Som Servicechef i Norrtälje har du ett personalansvar över våra mekaniker, ombordtekniker, produktionsledare, lager- och inköpsansvarig samt en fordonsvårdsgrupp som leds av vår fordonsvårdschef. Utöver detta ansvarar du även för en bussflotta på cirka 100 bussar.

Arbetsuppgifter

Som Servicechef har du ett stort och brett ansvar. Du har ett budget- och resultatansvar där du driver styrande, optimerande och utvecklande åtgärder och ett ben i verkstadens genomförande för att säkerställa daglig leverans till trafiken. Din primära dagliga huvuduppgift är att säkerställa att underhållet sker enligt uppsatta processer, system och arbetssätt och att dagliga utmaningar löses samt att den operativa verksamheten aktivt styrs, leds och planeras med hjälp av framför allt din Produktionsledare. Din andra uppgift är att övervaka och utveckla verksamheten med stort fokus på genomförandet i verkstaden och dess kvalitet, kostnad och säkerhet. Till stöd finns system och processer för underhåll, nyckeltal och ekonomi och följs månadsvis upp genom Transdev modell för Underhållsstyrning i affärsforum.

Vidare är du ansvarig för att kontinuerligt utveckla din verksamhet och dina fordon, samverka med beställare, region, stödfunktioner och leverantörer för att lösningsorienterat ta tag i problem och utmaningar som verksamheten ställs inför. Du har ansvar för arbetsmiljö, reklamationer, säkerhet, anläggning och inköp av utrustning.

Ditt ledarskap och din personliga profil:

Du har ett aktivt, tryggt, direkt och kommunikativt ledarskap som stödjer och motiverar andra att göra sitt bästa och du är inte rädd för att driva förändringsarbete. Du har hög förmåga att skapa engagemang och delaktighet och arbetar mål- och resultatinriktat och med utveckling och förbättring i fokus. Du är uthållig och effektiv även under arbetstoppar och under tidspress och motiveras av att vara synlig och närvarande i verksamheten. Du har god förmåga att planera, prioritera och organisera arbetet och dina resurser och tänker kostnadseffektivt.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen bör du ha en fordonsteknisk utbildning och erfarenhet från arbete i ledande position, gärna från en liknande roll. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet av fordons- eller verkstadsbranschen och att du är van att arbeta i underhållssystem och med upphandlat trafik där rapportering och affärsdialogen är viktig. Du har förmodligen kunskap om miljö- och arbetsmiljöfrågor inom fordonsverkstad och har erfarenhet från förändringsarbete samt av LEAN och/eller 5S. Du känner dig hemma i persontrafikbranschen eller andra personalintensiva och serviceorienterade branscher.

Du behärskar MS Office och är med fördel en van användare av Excel. För att kunna läsa våra tekniska manualer bör du även ha goda kunskaper i engelska.

Vad vi erbjuder
Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.

Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter.

Omfattning: Heltid
Placeringsort: Norrtälje
Anställningsform: Tillsvidare

Om rekryteringsprocessen
Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är den 2024-09-20

Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare:
Ghousuddin Mohammed
[email protected]

(observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail)

Om oss
Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transport­slag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.
I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa. Visa mindre

Servicechef

Ansök    Aug 12    Transdev Sverige AB    Administrativ chef
Om tjänsten Vill du vara med och göra skillnad i Transdevs bussverksamhet i Stockholm Nord? Vi letar efter en ny Servicechef för vårt trafikkontrakt i Norrtälje, som är redo att ta sig an spännande utmaningar och bidra till regionens tillväxt! Som Servicechef i Norrtälje har du ettpersonalansvar över våra mekaniker, ombordtekniker, produktionsledare, lager- och inköpsansvarig samt en fordonsvårdsgrupp som leds av vårfordonsvårdschef. Utöver detta ansvarar ... Visa mer
Om tjänsten
Vill du vara med och göra skillnad i Transdevs bussverksamhet i Stockholm Nord? Vi letar efter en ny Servicechef för vårt trafikkontrakt i Norrtälje, som är redo att ta sig an spännande utmaningar och bidra till regionens tillväxt!
Som Servicechef i Norrtälje har du ettpersonalansvar över våra mekaniker, ombordtekniker, produktionsledare, lager- och inköpsansvarig samt en fordonsvårdsgrupp som leds av vårfordonsvårdschef. Utöver detta ansvarar du även för en bussflotta på cirka 100 bussar.
Arbetsuppgifter
Som Servicechef har du ett stort och brett ansvar. Du har ett budget- och resultatansvar där du driver styrande, optimerande och utvecklande åtgärder och ett ben i verkstadens genomförande för att säkerställa daglig leverans till trafiken. Din primära dagliga huvuduppgift är att säkerställa att underhållet sker enligt uppsatta processer, system och arbetssätt och att dagliga utmaningar löses samt att den operativa verksamheten aktivt styrs, leds och planeras med hjälp av framför allt din Produktionsledare. Din andra uppgift är att övervaka och utveckla verksamheten med stort fokus på genomförandet i verkstaden och dess kvalitet, kostnad och säkerhet. Till stöd finns system och processer för underhåll, nyckeltal och ekonomi och följs månadsvis upp genom Transdev modell för Underhållsstyrning i affärsforum.
Vidare är du ansvarig för att kontinuerligt utveckla din verksamhet och dina fordon, samverka med beställare, region, stödfunktioner och leverantörer för att lösningsorienterat ta tag i problem och utmaningar som verksamheten ställs inför. Du har ansvar för arbetsmiljö, reklamationer, säkerhet, anläggning och inköp av utrustning.
Ditt ledarskap och din personliga profil:
Du har ett aktivt, tryggt, direkt och kommunikativt ledarskap som stödjer och motiverar andra att göra sitt bästa och du är inte rädd för att driva förändringsarbete. Du har hög förmåga att skapa engagemang och delaktighet och arbetar mål- och resultatinriktat och med utveckling och förbättring i fokus. Du är uthållig och effektiv även under arbetstoppar och under tidspress och motiveras av att vara synlig och närvarande i verksamheten. Du har god förmåga att planera, prioritera och organisera arbetet och dina resurser och tänker kostnadseffektivt.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen bör du ha en fordonsteknisk utbildning och erfarenhet från arbete i ledande position, gärna från en liknande roll. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet av fordons- eller verkstadsbranschen och att du är van att arbeta i underhållssystem och med upphandlat trafik där rapportering och affärsdialogen är viktig. Du har förmodligen kunskap om miljö- och arbetsmiljöfrågor inom fordonsverkstad och har erfarenhet från förändringsarbete samt av LEAN och/eller 5S. Du känner dig hemma i persontrafikbranschen eller andra personalintensiva och serviceorienterade branscher.
Du behärskar MS Office och är med fördel en van användare av Excel. För att kunna läsa våra tekniska manualer bör du även ha goda kunskaper i engelska.
Vad vi erbjuderDu erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter.
Omfattning: HeltidPlaceringsort: NorrtäljeAnställningsform: Tillsvidare
Om rekryteringsprocessenLåter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2024-09-20 Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Ghousuddin [email protected]
(observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail)
Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.
I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa. Visa mindre

Enhetschef för barn- och elevadministration, skolskjuts, it-administration

Ansök    Maj 30    Norrtälje kommun    Administrativ chef
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid och bästa möjliga vardagsliv för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!  Om tjänsten Har du erfarenhet av att arbeta i en ledande position och förmåga att hantera myndighetsutövning? Är du dessutom systematisk och tycker om att samordna system, processer och rutiner? Då är detta jobbet för dig! Vi söker nu en enhet... Visa mer
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid och bästa möjliga vardagsliv för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka! 

Om tjänsten
Har du erfarenhet av att arbeta i en ledande position och förmåga att hantera myndighetsutövning? Är du dessutom systematisk och tycker om att samordna system, processer och rutiner? Då är detta jobbet för dig!

Vi söker nu en enhetschef för vår nybildade enhet för barn- och elevadministration, skolskjuts och it-administration. Enheten består av ca 10 medarbetare som arbetar som handläggare, administratörer och objektsspecialister. 

Barn- och utbildningskontoret har ett brett ansvarsområde och en mångfacetterad verksamhet vilket resulterar i att vi idag förvaltar cirka 20 olika IT-system som stödjer processerna inom barn- och elevadministrationen, skolskjutsen samt våra verksamheter på förskolor och skolor.  

 

Arbetsbeskrivning
I rollen som enhetschef ansvarar du för följande, tillsammans med kontorets befintliga systemförvaltare och handläggare inom barn- och elevadministrationen: 


• Samordning av ändringsförslag och initiativ till vidareutveckling 
• Uppföljning av leveranser enligt avtal med leverantörer samt initiering av uppdateringar och tilläggstjänster 
• Samordning mellan olika aktörer som tex leverantörer och vår centrala IT avdelning 
• Uppföljning av användandet och dokumentation av systemen samt initiera utbildningsinsatser 
• Leda upphandling inom enhetens verksamheter tillsammans med kommunens upphandlingsenhet
• Ansvarar för myndighetsutövning som förskole-, skolplacering och skolskjuts 
• Ansvarar för enhetens budget och resultat (ekonomi och kvalitet) samt den systematiska kvalitetsuppföljningen
• Medarbetaransvar för enhetens medarbetare med tillhörande arbetsuppgifter som medarbetar- och lönedialog, arbetsmiljöansvar och APT, mm. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning med inriktning mot systemförvaltning och administration, eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet. Du har även erfarenhet av myndighetsutövning inom lag- och regelstyrd verksamhet.  

Har du erfarenhet eller kunskap i något av följande områden är det meriterande: 


• Erfarenhet av att arbeta i en ledande position med personal- och budgetansvar
• Systemförvaltning av lärplattform, elevregister eller andra system med koppling till skolans verksamhet 
• Projektledning från upphandling till implementering av IT-system eller andra avtal 
• Förvaltningsarbete och utveckling av system, tjänster och processer
• Kommunal myndighetsutövning 
• Kunskap om personuppgiftshantering kopplat till GDPR och andra tillämpliga lagrum  

I tjänsten krävs det att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift så väl som att du har god pedagogisk förmåga. 

Kontakter såväl internt som externt förekommer ofta vilket ställer höga krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga. 

För att lyckas i tjänsten behöver planering och strukturering vara en självklarhet för dig och du kan på egen hand skaffa informationen du behöver för att komma vidare i ditt arbete.  

Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter. Vi erbjuder ett ledarskap som bygger på både tillit och öppenhet. 

 

Om arbetsplatsen
På Barn- och utbildningskontoret arbetar ca 40 medarbetare som ansvarar för all utbildningsverksamhet och barnomsorg som lyder under kommunen. Verksamheterna spänner från förskola till eftergymnasial utbildning. 

Arbetsplatsen är kommunhuset Ankaret men möjligheter finns att arbeta hemifrån med de arbetsuppgifter som tillåter det. 

Barn-och utbildningskontoret är en aktiv och spännande arbetsplats i en tillåtande och stöttande miljö. Vi är nyfikna, kreativa och har roligt på jobbet.

Vi  söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Anställningsform
Heltid, tillsvidare 

Tillträde enligt överenskommelse

Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

Om Norrtälje kommun

Norrtälje är en trygg kommun med ca 66 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.

• Ungefär 3 450 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare, där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar.

• Vi utvecklar ett hållbart samhälle för alla och satsar på att vara en rökfri kommun att bo och arbeta i.

• På vår webbplats kan du läsa om vår vision Global livsstil – lokalt liv.
https://www.norrtalje.se/varvision
• Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk.
• Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.
• Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Skapa en profilsida hos oss! På så sätt blir det enklare att söka våra tjänster.

Länk till profilsida Visa mindre

Kontorschef

Ansök    Feb 23    Terraferma AB    Administrativ chef
Personal Roslagen är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades år 2000 och har kontor i Norrtälje och Åkersberga. Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering i de flesta branscher och yrken. Vi söker nu en driven kontorschef för uthyrning till en av våra kunder i Norrtäljetrakten. Efter en viss tids uthyrning är tanken att tjänsten övergår till anställning hos kund. Du kommer att ha ansvar för 7-8 anställda. Du kommer att jobba m... Visa mer
Personal Roslagen är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades år 2000 och har kontor i Norrtälje och Åkersberga. Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering i de flesta branscher och yrken.

Vi söker nu en driven kontorschef för uthyrning till en av våra kunder i Norrtäljetrakten. Efter en viss tids uthyrning är tanken att tjänsten övergår till anställning hos kund. Du kommer att ha ansvar för 7-8 anställda. Du kommer att jobba med personalplanering, ledning och samordning av verksamheten, uppföljning,  m.m.

Arbetsstart så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med styrdokument och ISO-certifiering. Som person är du noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du är van vid datorer och digitala miljöer och är van att arbeta med Officepaketet. Du är flexibel och tar till dig nya arbetsuppgifter med lätthet.

Eftersom vår kund finns i Roslagen bör du vara bosatt i Roslagen eller kunna pendla hit. Vi kommer att kalla sökande till intervjuer vartefter ansökningar inkommer, varför du bör sända in din ansökan snarast. Visa mindre

Administrativ chef/Verksamhetschef

Ansök    Jan 31    Tiohundra AB    Administrativ chef
Är du en ledare som drivs av förbättringsarbete och verksamhetsutveckling? Vi söker en utvecklingsinriktad administrativ chef tillika verksamhetschef som värdesätter samarbete och dialog. Om tjänsten Drivs du av förbättringsarbete och verksamhetsutveckling – i så fall söker vi dig som är utåtriktad, har integritet och gärna samarbetar för att uppnå bästa resultat. Bolagets genomsyras av tillitsbaserad styrning och hög samarbetsförmåga vilket utvecklar T... Visa mer
Är du en ledare som drivs av förbättringsarbete och verksamhetsutveckling? Vi söker en utvecklingsinriktad administrativ chef tillika verksamhetschef som värdesätter samarbete och dialog.

Om tjänsten
Drivs du av förbättringsarbete och verksamhetsutveckling – i så fall söker vi dig som är utåtriktad, har integritet och gärna samarbetar för att uppnå bästa resultat. Bolagets genomsyras av tillitsbaserad styrning och hög samarbetsförmåga vilket utvecklar Tiohundras unika koncept vidare. Som administrativ chef/verksamhetschef är du direkt underställd VD och ingår i bolagsledningen där du utgör ett viktigt beslutsstöd avseende bolagets övergripande ledning och styrning.

Du leder arbetet på verksamhetsstöd som består av fyra enheter som leds av enhetschefer med totalt 116 medarbetare uppdelat på en Försörjningsenhet, Inköp/kundservice/fastighet/säkerhetsskydd, IT samt en Måltidsenhet. Enheterna är självgående enheter som leds av drivande och kompetenta enhetschefer.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en godkänd säkerhetsprövning är därmed en förutsättning för tjänsten.

Om dig
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning alt likvärdig utbildning och erfarenhet. Du har gedigen erfarenhet från ett liknande uppdrag i en större organisation, gärna kommun och/eller region. Du har förståelse för komplexa strukturer och vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva förbättringsarbeten med dokumenterat goda resultat.

Tjänsten kräver att du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift, och att du är van att producera och presentera dokument på ett kommunikativt sätt. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet.

För att lyckas i rollen krävs ett nära och förtroendefullt samarbete med bolagets VD och ledningsgrupp. Som person är du handlingskraftig, kommunikativ, engagerad och prestigelös. Du behöver ha både analytisk förmåga och helhetsperspektiv samtidigt som du ser vad som ska prioriteras. Genom ditt coachande ledarskap bidrar du till att skapa en verksamhet som håller hög kvalitet och som utmärks av ständig utveckling. Vi utgår ifrån att du har samma värderingar som oss: delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och särskilt utvecklings- och samarbetsförmåga.

Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter den kvalitet som mångfald tillför vår verksamhet.

Om oss
Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Sammanslagningen av sjukvård och omsorg i samma företag gör oss unika i Sverige. Vårt innovativa och effektiva arbetssätt höjer kvaliteten och skapar mervärde för patienter, brukare, närstående och medarbetare. Detta gör oss också till en attraktiv arbetsgivare, vilket återspeglas i våra höga resultat i medarbetarenkäten. Tiohundra samverkar i Norrtäljemodellen som är uppmärksammad såväl här hemma som internationellt, och lyfts fram av socialdepartementet som en förebild att ta efter. 

Du når oss enkelt med bekväm och wifi-utrustad direktbuss från Stockholm. 

Vi förväntar oss att du är vaccinerad mot Covid-19.



Om Tiohundra

Vårdbolaget Tiohundra ägs av kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje, ett samarbete mellan Region Stockholm och Norrtälje kommun. Med våra ca 2 500 medarbetare är vi Norrtälje kommuns största arbetsgivare.



Läs mer om Tiohundra på vår webbplats https://www.tiohundra.se/. eller följ oss på sociala medier där vi heter @tiohundraab.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb Visa mindre

Administrativ chef

Gillar du att utveckla en serviceinriktad organisation, skapa ordning och reda och samtidigt vara med och bygga morgondagens samhälle? Vad bra, då har du kommit rätt. Om Roslagsbostäder Roslagsbostäder är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Norrtälje kommun. Vi äger och förvaltar ca 2100 lägenheter och ca 150 lokaler i Norrtälje, Rimbo, Hallstavik och Älmsta. Bolaget bildades 1945 och bolagets huvudsakliga syfte är att bygga, äga och förvalta hyresr... Visa mer
Gillar du att utveckla en serviceinriktad organisation, skapa ordning och reda och samtidigt vara med och bygga morgondagens samhälle? Vad bra, då har du kommit rätt.
Om Roslagsbostäder
Roslagsbostäder är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Norrtälje kommun. Vi äger och förvaltar ca 2100 lägenheter och ca 150 lokaler i Norrtälje, Rimbo, Hallstavik och Älmsta. Bolaget bildades 1945 och bolagets huvudsakliga syfte är att bygga, äga och förvalta hyresrätter samt att långsiktigt bidra till kommunens hållbara utveckling. Läs gärna mer om hur vi som allmännyttigt bostadsbolag arbetar mot en hållbar framtid på vår hemsida.
Om tjänsten
Som administrativ chef kommer du att arbeta strategiskt såväl som operativt med flera av företagets olika delar. Du rapporterar till VD och är en del av ledningsgruppen. Du kommer bl. a. att ansvara för att ta fram och utveckla bolagets övergripande administrativa rutiner för att uppnå ett långsiktigt kvalitetssäkrat arbetssätt. Arbetet är varierat och med stora möjligheter att påverka både ditt eget arbete och företagets utveckling.
Du kommer att leda och ansvara för en personalgrupp inom verksamhetsutveckling, IT, marknadsföring/kommunikation och reception. Inom personalgruppen är de främsta uppgifterna affärsutveckling, kvalitetsuppföljning och processutveckling, kundservice, IT, marknadsföring och kommunikation.
För att lyckas i rollen behöver du vara duktig på att tydliggöra mål, syfte och förväntningar, sprida energi samt skapa stolthet och tillföra glädje i arbetsuppgifterna.
Huvudsakliga ansvarsområden är:
Arbetsleda och motivera arbetsgruppen
Internrevisioner och internkontroll
Inköp och upphandling
Hållbarhetsfokus och kvalitetsuppföljning
Följa upp överenskommelser, avtal, lagefterlevnad och styrdokument
Diarium/ärendehantering och informationshanteringsplan
Delta i kommunens säkerhets- och beredskapsarbete



Om dig som söker tjänsten
I din ledarroll är du en relationsbyggare och du har förmågan att se till helheten och skapa förståelse genom att förmedla sammanhanget. Du vill utveckla din verksamhet, dina medarbetare och ditt eget ledarskap. Roslagsbostäder har en etablerad värdegrund MEA; medskapande, engagemang och ansvar vilken du kommer ha stora möjligheter att få arbeta vidare med i din personalgrupp.
Vi ser gärna att du är en positiv person som med hjälp av ett kommunikativt ledarskap drivs av att utveckla en servicedriven organisation där du kan omsätta kundens behov till affärsnytta. Du är en effektiv organisatör och är duktig på att både se helheten och hur de långsiktiga konsekvenserna av dina beslut utvecklar hela bolaget. Du kan lätt ta till dig styrdokument och förstå hur de ska appliceras i verksamheten.
Vi erbjuder dig en stor möjlighet att vara en del av Roslagsbostäders samhällskapande och bidra till utvecklingen av Norrtälje kommun. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett hem att längta till".
Kvalifikationer
Relevant akademisk utbildning.
Flerårig chefserfarenhet med ett dokumenterat gott ledarskap.
Erfarenhet av verksamhetsutveckling.
Erfarenhet av LOU och inköp/upphandlingsförfarande.
Meriterande är erfarenhet från fastighetsbolag.

Sista ansökningsdag är 23 maj. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Rekryteringsansvarig är Erika Hellsten, telefonnummer 0176-20 75 29. Frågor rörande tjänsten kan även ställas till Eva Lenngren, vd, 0176-20 75 20. Visa mindre

Avdelningschef till Stöd och utveckling på Socialkontoret

Ansök    Dec 21    Norrtälje kommun    Administrativ chef
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid och bästa möjliga vardagsliv för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!   Om tjänsten Socialförvaltningen 2.0, en socialtjänst i framkant präglad av transparens, delaktighet med digitalisering som självklar del. Vi skapar en socialtjänst byggd på evidens, flöden, metod och där digitalisering är en naturlig del i at... Visa mer
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid och bästa möjliga vardagsliv för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!

 

Om tjänsten
Socialförvaltningen 2.0, en socialtjänst i framkant präglad av transparens, delaktighet med digitalisering som självklar del. Vi skapar en socialtjänst byggd på evidens, flöden, metod och där digitalisering är en naturlig del i att uppnå våra mål. Stöd och utveckling är en nyinrättad avdelning inom socialförvaltningen. Där samlas det övergripande, strategiska och operativa kvalitets- och utvecklingsarbetet. Avdelningen ska styra och stödja förvaltningen och dess chefer avseende kvalitet och utveckling. Målet är att skapa förutsättningar för avdelningarna att leverera kärnverksamhet, vi stöttar dem att stötta kommuninvånarna. Då avdelningen är under uppbyggnad förväntas samtliga medarbetare arbeta aktivt och med engagemang för att bygga den nya avdelningen.

 

Arbetsbeskrivning
Du leder, styr och stöttar medarbetarna på avdelningen i att bygga upp en ny verksamhet och att leverera stöd till kärnverksamheten. Du har personal-, budget- och verksamhetsansvar för specialister och enhetschef på avdelningen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp samt i kommungemensamma styrgrupper.

Dina främsta arbetsuppgifter är att:


• leda genom tillit, mod och engagemang,
• bygga upp och leda det systematiska utvecklings- och kvalitetsarbetet,
• arbeta med ständiga förbättringar och skapa förutsättningar för detta på hela förvaltningen tillsammans med medarbetare på avdelningen,
• leda arbetet med processer och flöden bl a genom fokus på ”digitalt först”,
• föredra ärenden för, och samarbeta med, våra politiker
• samt att aktivt omvärldsbevaka kring verksamhetens frågor.

 

Kvalifikationer
Socionomutbildning eller annan motsvarande högskoleutbildning som är relevant för tjänsten, är ett krav. Du behöver även ha flerårig erfarenhet av att leda medarbetare och verksamhet, av förändringsledning, systematiskt kvalitetsarbete samt av utvecklingsarbete på strategisk nivå.

De egenskaper vi värdesätter mest är att du är initiativtagande, flexibel och uthållig, att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt att du är strukturerad och har en problemlösande analysförmåga.

Om du har med dig utbildning kring ledarskap, förändringsledning, tjänstedesign och digitalisering ser vi det som meriterande. Vi uppskattar också om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.

Vi  söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

 

Om arbetsplatsen
Avdelningen Stöd och utveckling består av en administrativ enhet och dess enhetschef samt ett team med sex medarbetare som ansvarar för kvalitets- och utvecklingsfrågor.

 

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

 

Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.


Om Norrtälje kommun

Norrtälje är en trygg kommun med drygt 63 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.

Ungefär 2 900 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare, där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar.

Vi NPF-säkrar (neuropsykiatriska funktionsnedsättning) våra skolor och förskolor, utvecklar ett hållbart samhälle för alla och satsar på att vara en rökfri kommun att bo och arbeta i.

• På vår webbplats kan du läsa om vår vision Global livsstil – lokalt liv.
https://www.norrtalje.se/varvision
• Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk.
• Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.
• Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening.
• Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Skapa en profilsida hos oss! På så sätt blir det enklare att söka våra tjänster.

Länk till profilsida Visa mindre

Driftchef till Norrtälje

Vi i Securitaskoncernen finns i 58 länder runtom i världen och har ca 370 000 medarbetare. Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad. Om Securitas  Securitas är en pålitlig arbetsgivare i en föränderlig värld som finns i 58 län... Visa mer
Vi i Securitaskoncernen finns i 58 länder runtom i världen och har ca 370 000 medarbetare.

Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad.

Om Securitas 

Securitas är en pålitlig arbetsgivare i en föränderlig värld som finns i 58 länder runtom i världen. I Sverige har vi en ledande position inom säkerhet och en djup förståelse för våra kunders behov. Här levererar våra 10 000 medarbetare trygghet – varje dag, dygnet runt.

Att vara en av oss på Securitas innebär ett stort ansvar – ditt arbete är viktigt för att skapa trygghet i samhället. Alla våra medarbetare gör konkret skillnad för människor, varje dag. För att kunna göra ett bra jobb satsar vi mycket på att vara en stabil arbetsgivare, som se till att du trivs och känner dig uppskattad. Hos oss finns även möjligheterna, du får alltid den utbildning du behöver för dina arbetsuppgifter och duktiga medarbetare har goda chanser att växa inom företaget.

Din roll

Som driftchef är din främsta uppgift att se till att kvaliteten på medarbetarnas leverans är hög genom att leda och planera det dagliga arbetet på ett effektivt sätt. Du har personalansvaret, och det är även du som ser till att Securitas policys följs.

Vem är du?

Du är en ärlig, hjälpsam och uppmärksam människa som får dina medarbetare att känna sig trygga.

Att ta ansvar kommer naturligt för dig och du har lätt för att se andras behov.
Du är en företagsam person som levererar resultat och som kan driva förändring när det behövs.
Vilka krav ställer tjänsten?

Tjänsten ställer krav på goda kunskaper både i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan).
Vi erbjuder dig

Att göra skillnad för människor och samhället
Ett varierande arbete som driftchef med utvecklingsmöjligheter
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag med människan i fokus
Övrigt

Tror du att du har det vi söker? Mer information om Securitas hittar du på vår hemsida www.securitas.se .

Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande.

Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning är meriterande.

Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer urvalstester att användas.

Vi arbetar för en jämn könsfördelning och vi ser gärna kvinnliga sökande.

Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och de fackliga organisationerna Unionen och Ledrana.

Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan. Visa mindre

Vikarierande enhetschef till Måltidsverksamheten

Ansök    Jan 29    Norrtälje Kommun    Administrativ chef
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!   Om tjänsten Norrtälje kommun har en centraliserad måltidsverksamhet på Barn och utbildningskontoret som ansvarar för alla måltider inom förskola, grundskola och gymnasiet. Måltidsverksamheten är uppdelad i tre områden som var och ett leds av en enhetschef. En av enhetsc... Visa mer
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!

 

Om tjänsten

Norrtälje kommun har en centraliserad måltidsverksamhet på Barn och utbildningskontoret som ansvarar för alla måltider inom förskola, grundskola och gymnasiet. Måltidsverksamheten är uppdelad i tre områden som var och ett leds av en enhetschef. En av enhetscheferna skall arbeta med ett större utredningsuppdrag och behöver vara frikopplad från ordinarie arbetsuppgifter under fyra månader. Därför behöver vi en vikarie som snabbt kan komma in i verksamheten och både förvalta området men även arbeta med ständiga förbättringar och effektiviseringar.

 

Arbetsbeskrivning

Rollen som enhetschef inom måltidsverksamheten innebär ett verksamhets-, personal-, och ekonomiskt ansvar för kök och matsalar för Norra området i Norrtälje. I rollen ingår att säkerställa att verksamheten lever upp till de krav och riktlinjer som sätter ramarna för området. Detta förutsätter god kännedom och kunskap om livsmedelslagen, skollagens krav på näringsriktiga måltider, hygienkrav samt kommunens egenkontrollprogram, riktlinjer och kostpolicy.

Du ansvarar även för att leda och fördela arbetet inom Norra området av måltidsverksamheten. Ansvaret innefattar även personalhantering, från rekrytering, schemaläggning och rehab till arbetsmiljöfrågor. Vidare ingår att viss tid kan åtgå till råd och stöd för skolledning och politiker i kostfrågor.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som


• Har chefserfarenhet från storkök, gärna i offentlig sektor
• Erfarenhet av att leda flera enheter i en geografiskt spridd organisation.
• Utbildning inom kostekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Är van att arbeta med ekonomiska styrmedel och nyckeltal
• Har erfarenhet av att arbeta i besluts- och verksamhetsstödssystem, gärna i Hypergene
• Körkort och tillgång till egen bil är en förutsättning för att kunna vara närvarande verksamheten

Som person behöver du vara en lagspelare med integritet och ödmjukhet, bra på att vinna andras tillit, vara strukturerad och målinriktad.

 

Om arbetsplatsen

Måltidsenheten är organisatoriskt placerad i Service och support på barn- och utbildningsförvaltningens ledningskontor, men fysiskt placerad på Norrtälje campus.

Måltidsverksamheten ansvarar för att laga och servera mat på förskolor och skolor i Norrtälje kommun. Kostenheten består av 90 medarbetare inom kök och matsal fördelat på ca 30 tillagningskök och 20 mottagningskök.

 

Tillträde snarast. En visstidsanställning på ca 4 månader. Heltid.

Intervjuer sker löpande under annonseringstiden

 



Om Norrtälje kommun
Norrtälje är en trygg kommun med drygt 60 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.


2 500 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. Just nu NPF-säkrar vi våra skolor och förskolor och utvecklar hållbara stadsdelar. Norrtälje kommun är en rökfri kommun.

• Dyk in på vår webbplats och läs mer om vår vision Global livsstil – lokalt liv. Där kan du också se våra förmåner och bekanta dig med vårt innovativa, Lean-inspirerade Högre höjder.

• Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något minoritetsspråk eller annat språk.

• Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.

• Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Enhetschef för elevhälsans psykologiska och psykosociala insatser , EPPI.

Ansök    Apr 1    Norrtälje Kommun    Administrativ chef
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för alla invånare. Sök till oss som vill och vågar mer!  Om tjänsten I tjänsten ingår att utveckla och förvalta elevhälsans uppdrag inom psykologiska och psykosociala insatser med fokus på barnens och elevernas bästa. Kuratorerna är placerade på skolorna och psykologerna är placerade centralt där de besöker skolorna i sitt arbete. Du k... Visa mer
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för alla invånare. Sök till oss som vill och vågar mer!


 Om tjänsten

I tjänsten ingår att utveckla och förvalta elevhälsans uppdrag inom psykologiska och psykosociala insatser med fokus på barnens och elevernas bästa. Kuratorerna är placerade på skolorna och psykologerna är placerade centralt där de besöker skolorna i sitt arbete. Du kommer därmed att få en god överblick och ett ansvar i det lokala elevhälsoarbetet på varje skola samt ha ett delat ansvar för de ärenden som skolorna söker stöd i centralt. Som enhetschef ingår du i elevhälsans ledningsgrupp.

 

Arbetsbeskrivning

Du ansvarar för elevhälsans psykologiska och psykosociala insatser. Enheten består av ca 17 medarbetare, psykologer och kuratorer. Insatserna riktar sig till kommunala förskolor, grundskolor och gymnasium där du med fördel använder möjligheten att delta i arbetet ute i skolorna kopplat till uppdraget och det stöd som söks i elevhälsan.

 

Kvalifikationer

Du ska ha erfarenhet av att leda andra, relevant examen från högskola/universitet samt körkort B. Erfarenhet av psykologiskt/psykosocialt arbete i skolan eller liknande verksamhet är meriterande. Du har god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du brinner för våra barn och elevers utveckling och måluppfyllelse. Du arbetar metodiskt och strukturerat där du genom personlig mognad och förmåga har lätt att samarbeta och leda.

 

Om arbetsplatsen

Placeringen av befattningen är central där elevhälsan flyttar till nya lokaler under april. Utöver EPPI har Elevhälsan ytterligare två enheter, den medicinska och den för stöd och utveckling. Elevhälsan har nyligen genomgång ett organisatorisk förändring där flera funktioner nu är organiserade centralt.

 

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Intervjuer sker löpande under annonseringstiden

 



Om Norrtälje kommun
Norrtälje är en trygg kommun med drygt 60 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.


2 500 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. Just nu HBTQ-certifierar vi våra verksamheter, NPF-säkrar skolor och förskolor och utvecklar hållbara stadsdelar. Norrtälje kommun är en rökfri kommun.


• Dyk in på vår webbplats och läs mer om vår vision Global livsstil – lokalt liv. Där kan du också se våra förmåner och bekanta dig med vårt innovativa, Lean-inspirerade Högre höjder.


• Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något minoritetsspråk eller annat språk.

• Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.


Skapa en profilsida hos oss! På så sätt blir det enklare att söka våra tjänster.

Du når din sida på länken nedan:


Länk till din profilsida > Visa mindre