Lediga jobb Polismyndigheten i Norrtälje

Se alla lediga jobb från Polismyndigheten i Norrtälje. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Norrtälje som finns inom det yrket.

Handläggande operatör till 114 14 (Norrtälje)

Är du redo för en större uppgift? Polisens kontaktcenter (PKC) i region Stockholm har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har idag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbet... Visa mer
Är du redo för en större uppgift?

Polisens kontaktcenter (PKC) i region Stockholm har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har idag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling. Vi söker därför dig som vill vara första linjens utredare och som är intresserad av att arbeta skift.

Polisens kontaktcenter tillsammans med ett flertal andra sektioner (så som trafikpolis, sjöpolis, polishundar, Polisrytteri och insatsstyrkan) är placerade inom operativa enheten, och bidrar till det gemensamma uppdraget av ett säkrare samhälle.

PKC finns på följande orter i regionen:
Gotland, Norrtälje, Järva och Farsta inklusive Ornö.


ARBETSUPPGIFTER
Som utredande operatör, titulerat PKC-operatör, är du allmänhetens första kontakt med Polisen genom det nationella telefonnumret 114 14. Arbetsuppgifterna består bland annat av att vidta initiala utredningsåtgärder i inkommande ärenden. Det kan exempelvis innebära målsägar- och vittnesförhör, säkerställa att kamerabevakningsfilmer sparas samt göra dataslagningar. Du kommer att hantera varierande ärendetyper; allt ifrån enklare polisanmälningar till grövre brott. Som PKC-operatör kommer du därmed bereda ärenden med information som sedan ska redogöras för en förundersökningsledare. Utöver detta kommer du även arbeta med att:
• Upprätta polisanmälningar och underrättelseuppslag.
• Upprätta kontaktförbudsansökningar samt hålla förhör i dessa ärenden.
• Ge medborgare en möjlighet att anmäla brott på ett snabbt och enkelt sätt.
• Hantera inkommande tips och utifrån dem upprätta underrättelseuppslag.

Arbetet bedrivs dygnet runt alla årets dagar, vilket innebär att nattjänstgöring är en del av verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Aktuell arbetslivserfarenhet inom service (exempelvis kundtjänst, socialtjänst, turism, restaurang, handels, samhällsvägledning).
• Godkänd gymnasieexamen alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
• Mycket god datorvana.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av socialt arbete där du mött eller hanterat människor i utsatta situationer (exempelvis genom arbetslivserfarenhet eller engagemang i ideell-eller föreningsverksamhet).
• Erfarenhet av arbete med handläggning eller administration som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Flytande språkkunskaper utöver svenska och engelska som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Aktuell erfarenhet av skiftarbete eller nattjänstgöring.

Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen som PKC-operatör ser vi att du är samarbetsinriktad, hjälpsam och stödjande mot kollegor och arbetsledare. Vidare är det för tjänsten en förutsättning att du är serviceinriktad, då du dagligen kommer bemöta medborgare som har blivit utsatta för brott och som är i behov av hjälp och stöd. För att trivas i tjänsten behöver du vara trygg i att styra ett samtal, för att på ett effektivt sätt inhämta relevanta uppgifter och information för ärendet. Det är därför viktigt att du kan arbeta självständigt, men under ledning av en förundersökningsledare.

Ditt arbete som operatör på PKC är förlagt på ett treskiftschema. Det innebär att du kommer arbeta dagar, nätter och kvällar såväl som vardagar, helger och storhelger. Vidare kommer dina huvudsakliga arbetsredskap vara telefon och dator. Det är därför viktigt att du har en förmåga att bibehålla din motivation till att slutföra arbetsuppgifter som kan upplevas som tålamodsprövande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Arbetsort: Norrtälje
Arbetstid: Heltid. Treskiftarbete - dagar, kvällar, helger och nätter
Tillträde: 2026-02-02
Funktion: PKC-Operatör
Anställningsbenämning: Handläggare

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Observera att din arbetslivserfarenhet ska stämma överens med ditt CV och innehålla fullständiga datum för dina anställningar.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. I denna rekrytering använder vi oss av kompletterande bedömningsmetoder såsom tester och arbetsprov.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mejl från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Utredande operatör till 114 14

Ansök    Feb 19    Polismyndigheten    Receptionist
Är du redo för en större uppgift? Polisens kontaktcenter (PKC) i region Stockholm har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har idag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbet... Visa mer
Är du redo för en större uppgift?

Polisens kontaktcenter (PKC) i region Stockholm har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har idag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling. Vi söker därför dig som vill vara första linjens utredare och som är intresserad av att arbeta skift.

Polisens kontaktcenter tillsammans med ett flertal andra sektioner (så som trafikpolis, sjöpolis, polishundar, Polisrytteri och insatsstyrkan) är placerade inom operativa enheten, och bidrar till det gemensamma uppdraget av ett säkrare samhälle.

PKC finns på följande orter i regionen:
Gotland, Norrtälje, Järva och Farsta inklusive Ornö.

Nu söker vi operatörer som vill ansluta sig till Polisens kontaktcenter i Norrtälje.

ARBETSUPPGIFTER
Som utredande operatör, titulerat PKC-operatör, är du allmänhetens första kontakt med Polisen genom det nationella telefonnumret 114 14. Arbetsuppgifterna består bland annat av att vidta initiala utredningsåtgärder i inkommande ärenden. Det kan exempelvis innebära målsägar- och vittnesförhör, säkerställa att kamerabevakningsfilmer sparas samt göra dataslagningar. Du kommer att hantera varierande ärendetyper; allt ifrån enklare polisanmälningar till grövre brott. Som PKC-operatör kommer du därmed bereda ärenden med information som sedan ska redogöras för en förundersökningsledare. Utöver detta kommer du även arbeta med att:

• Upprätta polisanmälningar och underrättelseuppslag.
• Upprätta kontaktförbudsansökningar samt hålla förhör i dessa ärenden.
• Ge medborgare en möjlighet att anmäla brott på ett snabbt och enkelt sätt.

Arbetet bedrivs dygnet runt alla årets dagar, vilket innebär att nattjänstgöring är en del av verksamheten.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Aktuell arbetslivserfarenhet inom service (exempelvis kundtjänst, socialtjänst, turism, restaurang, handels).
• Godkänd gymnasieexamen alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
• Mycket god datorvana.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av socialt arbete där du mött människor i utsatta situationer (exempelvis genom arbetslivserfarenhet eller engagemang i ideell-eller föreningsverksamhet).
• Arbetslivserfarenhet inom den offentliga sektorn (statlig-, kommunal- eller regional verksamhet).
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Aktuell erfarenhet av skiftarbete eller nattjänstgöring.

Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen som PKC-operatör ser vi att du är samarbetsinriktad, hjälpsam och stödjande mot kollegor och arbetsledare. Vidare är det för tjänsten en förutsättning att du är serviceinriktad, då du dagligen kommer bemöta medborgare som har blivit utsatta för brott och som är i behov av hjälp och stöd. För att trivas i tjänsten behöver du vara trygg i att styra ett samtal, för att på ett effektivt sätt inhämta relevanta uppgifter och information för ärendet. Det är därför viktigt att du kan arbeta självständigt, men under ledning av en förundersökningsledare.

Ditt arbete som operatör på PKC är förlagt på ett treskiftschema. Det innebär att du kommer arbeta dagar, nätter och kvällar såväl som vardagar, helger och storhelger. Vidare kommer dina huvudsakliga arbetsredskap vara telefon och dator. Det är därför viktigt att du har en förmåga att bibehålla din motivation till att slutföra arbetsuppgifter som kan upplevas som tålamodsprövande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Arbetsort: Norrtälje
Arbetstid: Heltid. Treskiftarbete - dagar, kvällar, helger och nätter
Tillträde: September 2025
Funktion: PKC-operatör
Anställningsbenämning: Handläggare

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. I denna rekrytering använder vi oss av kompletterande bedömningsmetoder såsom tester och arbetsprov.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Handläggare till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Verksamheten i regionen är organiserad i fyra polisområden: Nord, City, Syd och Gotland som tillsammans är indelade i 19 lokalpolisområden. Vidare finns det... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisregion Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Verksamheten i regionen är organiserad i fyra polisområden: Nord, City, Syd och Gotland som tillsammans är indelade i 19 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: gränspolisen, operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten. Polisens kontaktcenter är en del av den operativa enheten. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag.

Polisens kontaktcenter (PKC) har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har i dag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på PKC i Norrtälje kommer du ha yttersta ansvaret för bevakning av olika funktionsbrevlådor. Bland annat PKC administrativa kansli brevlåda men även 114 14 för Stockholm samt brevlådan gentemot saneringsfirmor och bidragsbrott. Gällande bidragsbrott kommer du jobba gentemot anmälningscentralen och fördela samt följa upp ärenden. En del av de administrativa arbetsuppgifterna är skrivandet av beslutsprotokoll gällande förändrad anställning eller grupptillhörighet. Det ingår även att publicera information på Intrapolis, polisens interna hemsida, gällande PKC. Du kommer även ansvara för att fördela vissa ärenden och finnas där som stöd för andra handläggare samt upprätta statistik gällande registrerande ärenden. Arbetet kommer innebära fakturahantering, inköp och bokning av resor. En del av arbetet kommer innebära att föra mötesprotokoll på flera nivåer samt ansvara för utfärdandet av permanenta tjänstekort.

Rekryteringsförandet kommer vara en stor del arbetet. Här kommer du ha en aktiv del i annonsering till och med beslutskrivning. I arbetet kommer även ett regionalt ansvar finnas, där man ser över inflödet av samtal, kollar över arbetsbelastning samt skriver manualer och rutiner.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning inom relevant område, exempelvis samhällsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
• Minst 5 års sammanhängande heltidsarbete av administrativt arbete som arbetsgivaren anser är relevant
• God datorvana med kunskaper i Officepaketet.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• B körkort

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från större organisationer eller offentlig verksamhet, t ex. statlig eller kommunal.
• Tidigare arbetslivserfarenhet från Polismyndigheten
• Erfarenhet av att arbete inom Polismyndighetens datasystem
• Erfarenhet av att skriva mötesprotokoll för chefer på indirekt nivå
• God kännedom om samt tillämpning av Polismyndighetens styrdokument

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg och stabil som person. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv upp angreppsättet och driver dina processer vidare. Som person kan du snabbt ändra synsätt och förhållningsätt. Varav när förändringar sker ser du det som en möjlighet. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Arbetsort: Norrtälje
Arbetstid: Veckoplanering 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Gruppchef till lokalpolisområde Norrtäljes riktade grupp

Ansök    Sep 2    Polismyndigheten    Inspektör, Polisen
Polisregion Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten. Slutligen finns det även ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Regionen har ca 7000 medarbetare. I polisområde (PO) Stockholm Nord bor närmare en miljon invånare. Ännu fler arbetar, pass... Visa mer
Polisregion Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten. Slutligen finns det även ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Regionen har ca 7000 medarbetare.

I polisområde (PO) Stockholm Nord bor närmare en miljon invånare. Ännu fler arbetar, passerar och vistas här varje dag. Vårt geografiska område sträcker sig över 14 kommuner - från delar av Stockholm stad med Sveriges nationalarena till förort, landsbygd och skärgård ut till Sveriges territorialvattengräns i öst. Polisområde Stockholm nord är indelat i sju lokalpolisområden: Norrtälje, Täby, Sollentuna, Solna, Rinkeby, Järfälla och Vällingby.

Lokalpolisområde (LPO) Norrtälje är ett av sju lokalpolisområden i PO Stockholm Nord. Norrtälje kommun är Stockholms till ytan största kommun och upptar ca tredjedel av Stockholms län. Kommunen har tre tätorter; Rimbo, Hallstavik och centralorten Norrtälje där polisstationen är belägen. Antalet invånare är ca 60 000 och är stadigt ökande. Under sommarhalvåret tredubblas invånarantalet. Variationen i LPO Norrtälje är stor, allt från tätort och glesbygd till hav och skärgård. I Lokalpolisområdet ligger också tre stora hamnar med gränsövergångar vilket gör att vi har ett särskilt ansvar i PO Stockholm Nord kopplat till regionala fokusområdet Central arena Fysisk gräns. Lokalpolisområdet har ett väl utvecklat samarbete med kommunen med Medborgarlöften och Samverkansöverenskommelse.



LPO Norrtälje har drygt 100 medarbetare och ökande, fördelade på 2 utredningsgrupper, 2 stöd & servicegrupper, 6 BF/IGV-grupper, 1 områdespolisgrupp och en riktad grupp. I polishuset finns egen arrest med JFUL-bemanning och jourutredare dygnet runt.


Arbetsuppgifter

Uppdraget som gruppchef för den riktade gruppen:
Som gruppchef har du det fulla personal- och arbetsmiljöansvaret och leder gruppen i det dagliga arbetet. Du verkar till stor del i den yttre verksamheten och arbetet bedrivs i nära samverkan med både interna och externa parter.

Gruppen arbetar med både kortare och längre spaningsinsatser i enskilda ärenden. Det förekommer även hastigt uppkomna händelser kopplat till problembilder i lokalpolisområdet eller regionen. Gruppen ska kunna verka som utredare samt genomföra utredningsåtgärder i förundersökningar där behov finns. Arbetet är ofta händelsestyrt vilket kräver stor flexibilitet.
Den riktade gruppen har även ett särskilt ansvar för lokalpolisområdets arbete i våra tre gränsnära områden Kapellskär, Grisslehamn och Hallstavik.


Som chef för den riktade gruppen rapporterar du till lokalpolisområdets chef samt ingår i lokalpolisområdets ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom lokalpolisområdets spaningsverksamhet och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.


Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

· Svensk polisexamen i enlighet med Polisförordningen (2014:1104)
· Minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef, arbetsledare eller liknande den senaste femårsperioden
· Erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde
· Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten



Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:

· Erfarenhet av utredningsarbete som arbetsgivaren bedömer som relevant
· Förundersökningsledarutbildning, polisens nationella eller annan som innebär att du är behörig förundersökningsledare
· Erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
· Ingått i ledningsgrupp eller motsvarande ledningsforum
· Erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen
· Chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
· Utbildning i spaning enligt det nationella konceptet
· Erfarenhet av att arbeta med hemliga tvångsmedel


När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor.
Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

· Analys och helhetssyn
· Mål och resultat
· Utveckling och förändring
· Social säkerhet
· Muntlig och skriftlig kommunikation
· Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.


Ansökan
Utöver att bifoga CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan
För fullständig information om anställningen, samt hur du ansöker och får åtkomst till aktuella urvalsfrågor, se följande länk:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/gruppchef-till-lokalpolisomrade-norrtaljes-riktade-grupp/ Visa mindre

Sommarjobb passhandläggare Norrtälje

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu medarbetare till passverksamheten för sommarvikariat för handläggning och utlämning av pass. Placering kan ske på flera orter inom region Stockholm. Region Stockholm består av Stockholms och Gotlands län och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Aktuella orter för placering i denna rekrytering är: Polisområde Stockholm Nord, Norrtälje. Se separata ann... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu medarbetare till passverksamheten för sommarvikariat för handläggning och utlämning av pass. Placering kan ske på flera orter inom region Stockholm. Region Stockholm består av Stockholms och Gotlands län och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland.

Aktuella orter för placering i denna rekrytering är: Polisområde Stockholm Nord, Norrtälje. Se separata annonser för andra placeringar inom region Stockholm.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom passverksamheten har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland medborgarens första kontakt med polisen. Du förväntas att tillsammans med dina kollegor och chef ta ett gemensamt ansvar för uppdraget och verksamheten. Arbetet sker i huvudsak genom direktkontakt med medborgarna men även till viss del genom telefonsamtal och e-post.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot ansökningar om resehandlingar (pass och nationellt identitetskort), handlägga och lämna ut resehandlingar. Arbetet sker i enlighet med gällande regelverk såsom passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt identitetskort samt förvaltningslagen. Observera att vid utlämningsställe Södermalm lämnar man enbart ut resehandlingar.

Vi utgår från den statliga värdegrunden i vårt bemötande och förhållningssätt.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Svensk gymnasieexamen alternativt utländsk gymnasieexamen där betygen är översatta och validerade av UHR
• Minst 3 månaders sammanlagd arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska
• God förmåga att uttrycka dig väl på engelska
• Vana av att använda datorprogram/system som arbetsverktyg

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Arbetslivserfarenhet av service med dagligt bemötande av externa aktörer. Till exempel: kundtjänst, reception eller butik
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning som t.ex. myndighet, kommun eller region
• Erfarenhet av att handlägga ansökningar om resehandlingar inom Polismyndigheten
• Pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant

Personliga egenskaper
Du arbetar nära medborgarna och därför ställs höga krav på din kommunikativa förmåga. Du trivs i nära och direkt kontakt med medborgarna för att vägleda och besvara frågor. Du har ett gott omdöme och anpassar ditt arbetssätt beroende på medborgarens bakgrund och behov av service. Du är stresstålig, kan göra prioriteringar och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du löser uppgifter både enskilt men även i samarbete med dina kollegor. Du anpassar dig till förändrade omständigheter och kan snabbt omprioritera ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid. Arbetstiderna är dagtid mån-fre, förutom en dag i veckan då arbetspasset är förlagt till kvällstid. Förändringar i arbetstider kan förekomma.
Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. Gäller perioden maj t.o.m. augusti 2025 (dock längst t.o.m. 31 aug) med startdatum i maj eller juni.
Funktion: Administratör

Anställningen kommer inledas med en tre veckor lång utbildning för passhandläggare. Godkänd utbildning är ett krav för att kunna arbeta som passhandläggare. Utbildningen sker under ordinarie arbetstid och full närvaro krävs under utbildningsveckorna.

Information om ledighet under anställningstiden: Om du blir aktuell för anställning har du inte rätt till semesterledighet. Istället kommer du att få semesterersättning utbetald efter det att anställningen avslutats. Enstaka kortare ledighet med löneavdrag kan beviljas om verksamheten tillåter detta och då enligt överenskommelse med chef.

Det kan eventuellt finnas möjlighet till fortsatt timanställning efter avslutad sommarperiod.

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. En del av rekryteringsprocessen är säkerhetsprövning där du förväntas befinna dig i Stockholm för en säkerhetsprövningsintervju.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta [email protected]

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till [email protected]

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operatörer till Polisens kontaktcenter Norrtälje

Ansök    Mar 18    Polismyndigheten    Växeltelefonist
Är du redo för en större uppgift? Vi söker dig som vill vara första linjens utredare och arbeta skift. Polisens kontaktcenter (PKC) i Norrtälje söker Operatörer med anställningsformen handläggare. PKC är en del av Polisregion Stockholms Operativa enhet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. O... Visa mer
Är du redo för en större uppgift?
Vi söker dig som vill vara första linjens utredare och arbeta skift. Polisens kontaktcenter (PKC) i Norrtälje söker Operatörer med anställningsformen handläggare.

PKC är en del av Polisregion Stockholms Operativa enhet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta gör vi genom att utveckla och tillhandahålla specialistförmåga som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens
problembild.

Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är Operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i Polisregion Stockholm.

Enheten består av ett flertal sektioner:
• Trafikpolis
• Sjöpolis
• Polishundar
• Polisrytteri
• Insatsstyrkan
• Operativa kommunikativa insatser
• Regionledningscentral
• Polisens kontaktcenter
• Kanslisektion

PKC finns på följande orter i regionen:
Farsta inklusive Ornö, Norrtälje, Gotland och Järva. Vi söker nu medarbetare till vårt kontaktcenter i Norrtälje.


ARBETSUPPGIFTER
Att ge medborgare en möjlighet att anmäla brott och ge dem svar på ett snabbt och enkelt sätt, att vidta initiala utredningsåtgärder i inkomna ärenden, så som målsägar- och vittnesförhör, säkerställa att kamerabevakningsfilmer sparas, göra dataslagningar och bereda ärenden med information. Dygnet runt alla årets dagar.

Genom professionellt bemötande, tillgänglighet och hög effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens.

Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Som operatör på PKC är du allmänhetens första kontakt med Polisen genom det nationella telefonnumret 114 14.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Upprätta polisanmälningar och underrättelseuppslag.
• Vidta initiala utredningsåtgärder i inkomna ärenden, så som målsägar- och vittnesförhör, säkerställa att kamerabevakningsfilmer sparas, göra dataslagningar och bereda ärenden med information.
• Bereda och föredra inkomna ärenden för beslut av förundersökningsledare.
• Upprätta kontaktförbudsansökningar samt hålla förhör i dessa ärenden.
• Samverka med Regionledningscentraler samt Nationella telefonväxeln.
• Upprätta handlingar med information till lokalpolisområden.
• Svara på frågor och lämna information enligt informationsskyldigheten i polislagen samt förvaltningslagen.
• PKC Region Stockholm har ansvaret att under nätterna ta emot samtliga inkommande samtal till PKC för hela Sverige, vilket innebär att nattjänstgöring är en del av vår verksamhet.


KVALIFIKATIONER
• Slutförd och godkänd gymnasieexamen. För godkänd ansökan måste gymnasiebetyg bifogas vid ansökan.
• Mycket goda kunskaper i svenska muntligen och skriftligen.
• Goda kunskaper i engelska muntligen och skriftligen.
• God datorvana.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:

• Eftergymnasial utbildning inom juridik, beteendevetenskap eller kriminologi eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av servicearbete med kundkontakt.
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av treskiftsarbete.

PERSONLIGA EGENSKAPER
• God kommunikationsförmåga
• God samarbetsförmåga
• Ett gott bemötande, lyhörd
• Empatiskt, tålmodig och har ett gott omdöme
• God prioriteringsförmåga

Vi ser gärna att du är samhällsorienterad och har ett intresse av att vara delaktig av att utveckla verksamheten du arbetar i och att du har vana av att driva dina egna processer.


ÖVRIGT
Placeringsort: Norrtälje

Observera att rekryteringsprocessen innehåller ett antal moment vilket gör att beräknat tillträde till tjänsten beräknas vara i september/oktober 2024.

Vi arbetar löpande med urvalet. Går du vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen blir det en informationsträff med gruppintervjuer. Denna träff kommer att äga rum den 11 april 2024 och du kommer få information om den i god tid före.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8:e april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Passhandläggare för tillsvidareanställning till Norrtälje

Ansök    Feb 24    Polismyndigheten    Servicehandläggare
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu passhandläggare för tillsvidareanställning till flera orter inom region Stockholm. Region Stockholm består av Stockholms och Gotlands län och har ungefär 7.000 medarbetare. Aktuell ort för placering för denna annons är Norrtälje. ARBETSUPPGIFTER Som administratör inom passverksamheten har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland medborgarens första kontakt med polis... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu passhandläggare för tillsvidareanställning till flera orter inom region Stockholm. Region Stockholm består av Stockholms och Gotlands län och har ungefär 7.000 medarbetare.

Aktuell ort för placering för denna annons är Norrtälje.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom passverksamheten har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland medborgarens första kontakt med polisen. Du förväntas tillsammans med dina kollegor och chef ta ett gemensamt ansvar för uppdraget och verksamheten. Arbetet sker i huvudsak genom direktkontakt med medborgare men även till viss del genom telefonsamtal och e-post.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot ansökningar om resehandlingar (pass och nationellt identitetskort), handlägga dessa samt lämna ut resehandlingar. I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter så som hantering av upphittade ID-handlingar, förlustanmälningar samt att spärra och makulera resehandlingar. Även handläggning och kommunikation via mail och telefon förekommer dagligen.

Möjlighet till kompetensutveckling finns och kan innebära handläggning av mer komplexa ärenden alternativt att utvecklas inom andra verksamheter.

Arbetet sker i enlighet med gällande regelverk såsom passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt identitetskort samt förvaltningslagen. Vi utgår från den statliga värdegrunden i vårt bemötande och förhållningssätt samt från Polisens värdegrund vilket innebär att vi är engagerade, effektiva och tillgängliga.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
•Avslutad gymnasieutbildning alternativt förväntas avsluta gymnasieutbildning VT 2023
•Aktuell och relevant erfarenhet av bemötande i kombination med ärendehantering eller service från till exempel kundtjänst eller reception
•Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska
•God förmåga att uttrycka dig väl på engelska
•Vana vid av att använda datorprogram/system

Det är meriterande om du utöver ovan har:
•Relevant erfarenhet av att handlägga ansökningar om resehandlingar inom Polismyndigheten eller motsvarande

Personliga egenskaper
Du arbetar nära medborgarna och därför ställs höga krav på din kommunikativa förmåga. Du trivs i nära och direkt kontakt med medborgarna för att vägleda och besvara frågor. Du har ett gott omdöme, är noggrann samt anpassar ditt arbetssätt beroende på medborgarens bakgrund och behov av service. Du är stresstålig, kan göra prioriteringar och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du trivs med att lösa uppgifter enskilt men är även bra på att samarbeta. Du anpassar dig till förändrade omständigheter och kan snabbt omprioritera ditt arbete.

ÖVRIGT
Arbetsort: Norrtälje

Antal lediga tjänster: 1

Tillsvidareanställning med provanställning sex månader.

Ingångslönen är 27.000 - 29.000 kr/månad beroende på erfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Förhandlingsutrymme saknas vilket innebär att vi kommer att gå vidare enbart med kandidater som accepterar en månadslön inom ovan angivna lönespann. (För dig med examen i kompetensnivå 2 RES kan ett något högre lönespann bli aktuellt men det sker genom en individuell bedömning utifrån pågående lönerevision/lönedifferentiering).

Ordinarie arbetstid är måndag till fredag 8.00 - 16.30. Kvällsarbete förekommer eftersom samtliga lokalpolisområden har kvällsöppet en dag per vecka måndag till torsdag med arbetstid 11.00 - 19.30. Passverksamheterna genomför tvåskift under perioden 19 juni till 18 augusti. Tvåskift kan förekomma även övriga delar av året vid behov. Arbetstiderna kan även vid behov förläggas måndag till söndag 6.00 - 22.00 med fem dagars arbete och två dagar ledigt.

Anställningen påbörjas med obligatorisk utbildning och praktik om två veckor som avslutas med en examination.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 mars 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta rekryteringsteamet. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen eller vill komplettera din ansökan är du välkommen att kontakta oss per mail: [email protected].

SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås via polisens växel 114 14

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Läs gärna mer på polisen.se

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Controller till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Verksamheten i regionen är organiserad i fyra polisområden: Nord, City, Syd och Gotland som tillsammans är indelade i 19 lokalpolisområden. Vidare finns det... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisregion Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Verksamheten i regionen är organiserad i fyra polisområden: Nord, City, Syd och Gotland som tillsammans är indelade i 19 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: gränspolisen, operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten. Polisens kontaktcenter är en del av den operativa enheten. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag.

Polisens kontaktcenter (PKC) har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har i dag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott.

ARBETSUPPGIFTER
Som Controller på PKC ansvarar du för planering och uppföljning inom verksamheten. Arbetsplatsen är i Norrtälje, men du kommer vara stöd till hela PKC i Stockholmregionen. En del av arbetet kommer även involvera intern styrning och uppföljning av UL-uppdraget. Under årets gång kommer rollen som Controller innebära att inta en aktiv roll i avdelningens planeringsprocess. Arbetet kommer även innebära att utveckla den årliga rapporteringsprocessen, där det kommer ingå månadsuppföljningar och personalprognoser. Ett av de ansvarsområdena är uppföljning och utveckling av svarstider och kö/ingångar till PKC.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Arbetat minst 5 år inom arbetsområde som är av betydelse för tjänsten som arbetsgivaren anser är relevant
• Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet
• Goda kunskaper i hela Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i svenska
• B-körkort

Det är meriterande om du även har:
• Tidigare arbetslivserfarenhet av polismyndigheten
• Erfarenhet av polisiära datasystem som arbetsgivaren anser är relevant
• Gedigen arbetslivserfarenhet av personalplanering som arbetsgivaren anser är relevant
• Erfarenhet av att föredra beslut och presentera förbättringsåtgärder för ledningsgrupper.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg och stabil i dig själv. Du tar ansvar över din uppgift och strukturerar och driver dina processer vidare. Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar situationen efter behov.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Norrtälje
Arbetstid: Veckoplanering 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Controller

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Passhandläggare för tillsvidareanställning 2022 Region Stockholm, Norrtälje

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu passhandläggare till flera placeringar i region Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Beskrivning av arbetsplats Region Stockholm består av Stockholms och Gotlands län och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regione... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu passhandläggare till flera placeringar i region Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Region Stockholm består av Stockholms och Gotlands län och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Vi söker nu flera passhandläggare för tillsvidareanställning samt vikariat i
• PO City – Norrmalm och Södermalm
• PO Nord – Järva (Rinkeby), Sollentuna, Solna, Södra Roslagen (Täby), Vällingby och Norrtälje
• PO Syd – Globen, Flemingsberg, Södertälje, Skärholmen, Farsta, Haninge och Nacka

Denna annons avser placering Norrtälje och Södertälje.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom passverksamheten har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland besökarens första kontakt med polisen. Arbetet sker till viss del via telefonsamtal och mail men i huvudsak genom direktkontakt med besökare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att handlägga passansökningar och ansökningar om nationellt ID-kort samt utlämning av dessa. Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och förordningar såsom Passlagen, Passförordningen, Förordningen om nationellt id-kort samt Förvaltningslagen.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst ett halvårs sammanlagd arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska
• God förmåga att uttrycka dig väl på engelska
• Erfarenhet av att använda flera datorprogram/system som främsta arbetsverktyg

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Minst ett halvårs sammanlagd arbetslivserfarenhet av bemötande av externa aktörer via kundtjänst, reception eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende eller brottsförebyggande arbete som arbetsgivaren bedömer relevant
• Utbildning i Polisens interna system RES
• Eftergymnasial utbildning inom juridik, beteendevetenskap eller kriminologi

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du tålmodig och har ett gott omdöme. Periodvis kan arbetet innebära ett högre inflöde av besökare vilket kräver att du kan tempoväxla och behålla ett lugn. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att underlätta urvalsarbetet använder vi oss av en enkät i denna rekryteringsprocess, var därför mycket noggrann när du fyller i den! Alla lämnade uppgifter ska kunna styrkas med intyg eller liknande.

Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Fackliga företrädare
Fackliga kontaktpersoner: SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen. Samtliga nås via Polisens växel 114 14.

Övrigt
Funktion: Handläggare Pass & Utlämnare pass
Anställningsbenämning: Administratör
Anställningsform: Tillsvidare/vikariat
Omfattning: Heltid
Arbetsort: Norrtälje eller Södertälje
Arbetstid: Dag- och kvällstid under vardagar
Tillträde: Enligt överenskommelse, preliminärt startdatum i maj.
Utbildning: Anställningen påbörjas med en obligatorisk utbildning på två veckor som avslutas med en examination.

Om du går vidare i processen är nästa steg en individuell intervju. Vänligen bevaka din inkorg och skräppost.

Med rådande omständigheter angående Covid-19 så kan delar i processen komma att ändras eller förskjutas, vi hoppas på er förståelse i detta. Låt oss tillsammans göra denna rekryteringsprocess så säker och trygg för alla som möjligt!

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta oss via [email protected]

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre